Projektist

 

Lehekülg Kogukond Aitab koos abivajajatele mõeldud kõnekeskusega loodi Garage48 ja AccelerateEstonia korraldatud kriisihäckatoni “Hack the Crisis” raames vabatahtlike poolt ühe nädalavahetuse jooksul. Kõnekeskuse tehnilist lahendust sponsoreerib Tele2.

Vabatahtlikud:

  • Elise Nikonov
  • Kirill Soloviev
  • Maria Lasprilla
  • Viktor Lillemäe
  • Pavel Fleišer
  • Norman Vester
  • Johanna-Mai Riismaa

Lahenduse sündimisest

  1. märtsil 2020 algas Garage48 ja Accelerate Estonia korraldatud häkaton “Hack the crisis” koroonakriisi mõjudega võitlemiseks. Häkatoni käigus lõime veebilehe, kus on võimalik abivajajatel oma abivajadused üles panna, ning vabatahtlikel liituda meie kogukonnaga. Lõime kõnekeskuse (numbril +372 7168 068) ja ühendasime nii kõnekeskuse kui abivajaduste veebivormi Trelloga, mis omakorda suunab kinnitatud abivajadused Zelosesse. Zelos teavitab uue abivajaduse laekumisest lähimaid vabatahtlikke. Kui keegi vabatahtlikest võtab ülesande vastu, siis seda enam teistele vabatahtlikele ei kuvata. 

Jagasime üleskutset vabatahtlike leidmiseks eesti, vene ja inglise keeles ning jõudsime nädalaga 2000 vabatahtlikuni. Samuti tegime postri telefoninumbri ja veebiaadressiga ning palusime vabagtahtlikel see välja printida ja enda kodu lähedale üles riputada. Levitasime infot lehekülje ja telefoninumbri kohta ka meedia vahendusel. 

Kuidas veebivorm ja kõnekeskus töötavad?

Kõnekeskus võimaldab meie platvormi kaudu abi saada ka haavatavas olukorras sihtrühmadel, kes ei oska või muul põhjusel ei saa kasutada oma abivajadusest märku andmiseks internetti. Kõnekeskuse numbril saavad helistada näiteks eakad, kellel on vaja midagi poest või apteegist, või kes soovivad üksilduse peletamiseks lihtsalt kellegagi vestelda. 

Kõnekeskuses töötavad vabatahtlikud võtavad vastu kõnesid ja vaatavad läbi veebivormi kaudu tulnud abisoovid. Vabatahtlikele edastatakse ainult abisoovid, mis vastavad seatud tingimustele. Oleme seadnud tingimusteks, et meie platvormi kaudu saab küsida vaid vabatahtlikku abi, mitte otsida töötajaid; ning samuti ei ole lubatud raha küsimine ega sellise abi küsimine, mis eeldaks vabatahtlikult erioskuseid. 

Vabatahtlike arv on iga päevaga kasvanud ning on praeguseks üle 2000, grupeerituna maakondade ning suuremate linnade kaupa. Platvorm annab kogukonnaliikmetele võimaluse lihtsalt ja mugavalt aidata neid, kes praegusel ajal abi vajavad. Algatus on olnud juba inspiratsiooniks sarnastele algatustele teistes riikides. 

Tugi sama lahenduse rakendamiseks teistes riikides

Toetame nõu ja infoga neid, kes soovivad rakendada samasugust lahendust teistes riikides. Selle jaoks oleme avaldanud hackathoni jooksul kirjutatud teenuste lähtekoodi koos dokumentatsiooniga. Need teenused ühendavad veebivormid abipalvete registreerimiseks, Trello nende modereerimiseks ja saadavad lõpuks ülesanded Zelose äppi. Lähtekoodi ja dokumentatsiooni leiad siit: https://github.com/zelos-app/covid-api

Kuigi Zelose lahendus ei olnud disainitud kriisiolukordade lahendamiseks, otsivad Zelose arendajad jooksvalt võimalusi, kuidas seda praegustele väljakutsetele aina sobivamaks muuta.

Made with ❤️ at #HackTheCrisis hackathon.

Skip to content